?

Log in

No account? Create an account
entries friends calendar profile bunnywarez! Previous Previous Next Next
Dear Santa - adventures of a red-headed stepchild in the house of love
mermaid on the mic
djmermaid
djmermaid
Dear Santa
Dear Santa,

Today, I saved our building from burning down. That's gotta be worth at least a pony!

Just wanted to make sure you noticed.

Love,

- M

PS - While talking with the building manager about it shortly afterwards, I somehow managed to STEP IN DOG SHIT. Dammer!
Can't I even SAVE THE BUILDING FROM BURNING DOWN without STEPPING IN FUCKING DOG SHIT?!?! For Fuck's Sake! Not to mention, that the shoes I had on (my fleecy sheepskin clogs) I do not usually wear outside! AAACK!!!!!


At least I wasn't barefoot.




So, this morning after seeing Jovino off to his job slaving away in the cock mines, I decided to give the kitty a little outdoor time. I hung out with her outside so she would be less likely to wander off and get lost. It is really lovely out today, not so hot as it has been, and I sat in the shade and enjoyed a delicious sandwich that Jovino made for me yesterday.

Eventually the kitty meandered over into the wood chip area. This is a corner of the parking lot which the building manager decided to try to make into a little park. There's a hammock, 5 or 6 little grills belonging to various residents, and the whole area has those landscaping wood chips on the ground. The trouble with this (besides the fact that it removed something like 4 or 5 valuable parking spots from our fenced in parking lot) is that people's dogs use the area to go poo in, and some of the dog owners are not terribly conscientious about picking up after them. It seems like every damn time I go in there I get dog shit on my shoes, so I just generally avoid it most of the time, and if I do go in, I'm very cautious.

Today, however, I happened to notice smoke - lots of it - coming from the compost bin. Hmm, I thought, that's probably not good. I looked in my phone but I don't have the building manager's number, so I called Jovino, who said he'd call them and affirmed my feelings that this was Not Good and should be put out.

I put the cat inside and ran and got the hose, which *almost* reached - close enough, as I could put my thumb over it and douse the fire (which was now burning through the side of the plastic compost box.) Looked like someone had put some bbq ashes from one of the grills in there before they were entirely cold.

I soaked the holy fucking hell out of it, and thoroughly soaked down the nearby area for good measure. Between the box and the building there is the rather flammable wood chip area, and a lot of dry grass on the other side of the fence. The building could have totally gone up - and of course our unit would have been the first to go, since we are down here on the end. Jovino called me back to say that he had left a message saying "um, so your compost box is on fire, M is putting it out" and that he had also asked for emergency contact numbers for them since it usually takes them a long time to get back to us.

The manager must have gotten Jovino's message, because he came over to knock on my door and ask me about it, and while we were walking around in the wood chip area discussing the fire, what should happen - I stepped in dog poo. So, I save the building from burning down, and this is the thanks I get. Fucking dog shit! Like I said - can't a girl even save the building from burning down without stepping in dog shit?!?!?

The upside of all of this was that I got to express my feelings about the wood chips as being both a fire hazard and a dog poo harbor, at a time when the manager was particularly inclined to listen to me, since I had just saved his bacon (and everyone else's too.)

What a day! And it's only 11 am!

(BTW, I had a rad time at SF Pride last weekend, and I will be posting about that later on. I need to put on some dry clothes first, and chill out a bit. Yeesh!)

I'm feeling: indescribable indescribable

4 smooches or Gimme Some Love!
Comments
From: catwoman69y2k Date: June 26th, 2006 06:55 pm (UTC) (Link)
Well I guess that is one way to end a kickass Pride Weekend! :)

-Kat
From: damongolian Date: June 26th, 2006 07:21 pm (UTC) (Link)
wow...how about a new pair of kickass inside shoes from everyone in the building!!

I prolly woulda just called 911 and then tried to douse it with the hose...the manager will figure out something's up when the sirens stop out front.
From: ninarawkstah Date: June 26th, 2006 08:01 pm (UTC) (Link)
whoa lady...good job!
velvona From: velvona Date: June 28th, 2006 06:15 pm (UTC) (Link)

Methinks...

You must sew yourself a superhero cape immediately! Good work!!!
4 smooches or Gimme Some Love!